MokkelBoulevard.nl

Actie
Paris Jackson piercing

Paris Jackson in eerste fotoshoot

Madonna-lookalike laat meteen haar nieuwe tepelpiercings zien!

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 juni 2015, 13:29
rENE's schermafbeelding
rENE rENE is offline
Star MB Member
MB kampioen

Bedankt: 22.667
Is 53.321 keer bedankt in 15.661 posts
Thumbnails?
Waarom wordt er nu zo streng op het thumben gelet ? Het is jaren goed gegaan op de oude manier en ik vind dat het forum er ook leuker en aantrekkelijker uit ziet met een forum layout vullend plaatje.

Kunnen we niet een maximum aan pixels laten gelden, zoals 750 breed en 600 hoog ofzo ? Ik snap ook dat foto's van 3500 x 2000 te gek is en het forum daardoor uit zijn verband gerukt wordt.

Nu moet je elk plaatje nog is downloaden en uploaden naar een host.. is weer meer werk in deze toch al drukke tijden haha.. linken direct vanaf facebook, twitter en/of instagram is nu ook onmogelijk ondanks dat ze daar al miniplaatjes hebben..

Buiten dat is het ook zo dat als imagebam, toch de populairste host, down is dat je dan helemaal geen plaatjes meer op het forum hebt

Ik kan me haast niet meer voorstellen dat er nu in 2015 nog mensen zijn die langzaam internet hebben en dus moeite hebben om de foto's te kunnen downloaden, met alle respect overigens mocht dit wel zo zijn bij iemand en diegene zich gekwetst voelt.

René
Met citaat antwoorden
De volgende user heeft bedankt:
fokkemaat (19 juni 2015)
Oud 19 juni 2015, 19:17
Lefkos's schermafbeelding
Lefkos Lefkos is offline
Super Moderator/Administrator
van Mokkelboulevard

Bedankt: 86.036
Is 7.089 keer bedankt in 2.868 posts
We hadden dit al veel eerder moeten behandelen en dat is helaas niet gebeurt, maar er was/is wel een ongeschreven regel dat wij gewoon thumbnails gebruiken en zo weinig mogelijk grote of te grote plaatjes.

Dit werd langzamerhand steeds erger en dan moet het maar een regel worden.
Wij hebben ooit gezegd, 30 thumbs per post en niet meer, maar bij 31 of 32 doen wij niet moeilijk, dan zijn wij dus "relaxt", maar vervolgens loopt het helemaal uit de hand en word het alleen maar meer in plaats van 30(de regel) en eventueel 1 of 2 thumbs meer dan 30.

Dan word er gevraagd dan wel aan gegeven, maak het forum dan zo dat je niet meer dan 30 thumbs in één post kan posten, is ook handig, maar even serieus, wij moeten dan zoiets gaan uitvoeren omdat leden te lui zijn om het aantal thumbs te tellen alvorens men post dan wel wanneer men gepost heeft?

Moeten wij dan ook maar bij de leden langs om hun achterwerk af te vegen zodra ze naar de wc zijn geweest nadat ze boodschapje nummer twee gedaan hebben?!

Over de jaren hebben we wel gemerkt dat een beetje ruimte/vrijheid echt wel kan, maarrrrr, niet te veel, want op de één of andere manier kan men het niet en waarom?
Ik zou het graag willen weten, want dan kan er wat aan gedaan worden en krijg je dus meer vrijheid/ruimte, maar tot die tijd houden we het gewoon op regels en zijn thumbnails gewoon verplicht.

Er komen uitzonderingen, maar ook hier geldt weer, je hebt het zelf in de hand en als het ook daar niet kan dan word dat daar waar er met de pet naar gesmeten word het weer opgeheven.

Een plaatje als maximum aan geven komt er aan, maar is en blijft lastig, je kan het in pixels aan geven, maar ook daar zijn er mensen die dat niet snappen.
Met een plaatje kan je aan geven, dit is de maat en als men er iets maar dan ook echt iets er over heen gaat qua maat dan is dat geen probleem.

Maar je ziet nu dat men thumbnails gebruikt, maar dan vervolgens de grootste dan wel de één na grootste versie kiest om te posten, waarom?
Het is een thumbnail en behandel dit dan ook zo en als je gebruik maakt van de normale maat of één maat groter, dan kan je nog steeds zien wat er gepost is en daar waar nodig kan je de thumbs aan klikken/openen om meer te zien.

Men post of hele grote thumbs of en die zitten niet hier gelukkig, gebruiken de kleinste thumbnail maat die er maar is, hou het gewoon, relaxt en post de normale gangbare maat of één a twee maten groter.

Ik zal zondag het één en ander aan geven wat er verwacht word en wat wel mag en wat niet.

Regel is overigens niet dat het voor altijd vast in beton ligt, ter zijner tijd kan er altijd weer wat aan veranderd worden, we blijven open staan voor suggesties.

Wat betreft dat het tijd kost, dat is aan jou of wie dan ook, maar het word niet mee genomen in de beslissing thumbnails verplicht.
Anders haal ik een andere oude koe uit de sloot en wil ik het wel eens even hebben over hoeveel tijd de crew members in dit forum stoppen zonder dat er ook maar iets tegen over staat en als iemand wel weet hoeveel tijd dat kost dan ben jij dat rENE.

Ik weet ook als geen ander hoeveel tijd het kost om pics te uppen, maar heb dat er graag voor over en als ik weer een goede computer heb kan ik ook daar weer lekker mee verder.

Dingen niet zelf uppen heeft gevolgen, plaatjes en of filmpjes zijn op den duur niet meer te vinden omdat men het alleen maar van een ander leent.
Een filmpje of plaatje blijft heel lang bestaan als men het zelf opnieuw upload en als je dan ook nog eens dat wat je upload opslaat kan je wanneer er een plaatje verdwijnt het na een verzoekje weer uppen en posten.

Dit is, net als mee doen aan Mokkelboulevard geheel vrijwillig en hoeft dus niet en mag je dus ook gewoon knippen en plakken wat je van andere forums weg haalt.
Wel heeft dan al twee nadelen, maar al te vaak zitten er dode plaatjes tussen, dan word er een verzoekje gedaan en word er niks gedaan, want het is rechtstreeks geleend van iemand anders op een ander forum en de kans is groot dat diegene dat ook zo deed enz enz.
Ten tweede, als niemand het opslaat of maar een gedeelte dan verdwijnen die plaatjes dus en zijn ze voor altijd zoek.
Dit laatste geldt ook voor filmpjes.

Het één is meer werk en het ander minder en het is aan de leden wat ze willen doen.

Wat betreft de snelheid van diverse internet verbindingen, die worden over het hele land steeds beter, maar is nog steeds her en der erg langzaam en hebben we ook nog eens te maken met buitenlandse leden en bezoekers en ook die tellen mee.
Dus we proberen hier zoveel mogelijk in het midden te zitten en dan is nog steeds niet iedereen even blij, maar daar is niets aan te doen helaas.

Maar ik heb een goede verbinding, maar mijn leen computers zijn ruk en dat betekend ook dat er dus veel mensen zijn die niet een super computer thuis hebben staan en dan dat dus ook merken als ze door het forum heen wandelen.

Er is nog een extra reden, maar die hou ik voorlopig even onder mijn pet.

Dus we doen het niet zomaar, er zijn wel goede redenen voor en we proberen het voor iedereen zo leuk, prettig, handig mogelijk te houden.

Ideeën zijn altijd welkom en we gaan discussies ook niet uit de weg, het forum draait op en om iedereen.

Iemand bedanken kost minder tijd dan op een bedankje te wachten.

**always read the small print =====> credit 2 the original poster**
Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 19:51
rENE's schermafbeelding
rENE rENE is offline
Star MB Member
MB kampioen

Bedankt: 22.667
Is 53.321 keer bedankt in 15.661 posts
Hij is fijn haha.. bedankt voor je antwoord Lefkos

Tja ik kan wel verder gaan maar heeft toch weinig zin haha.. ik heb mijn zegje weer is gedaan. Ik heb met de jaren wel geleerd om het te nemen zoals het is/wordt. Ik ben het er niet mee eens, maar goed, het zij zo. Ik zal er op letten in het vervolg.
Met citaat antwoorden
Lefkos (21 juni 2015)
Oud 23 juni 2015, 00:20
fokkemaat's schermafbeelding
fokkemaat fokkemaat is offline
Star MB Member
Niet meer weg te denken

Bedankt: 26.816
Is 3.936 keer bedankt in 1.434 posts
Met het grootste formaat kan ik anders wel mee leven
Del Campo (28 juni 2015)
Oud 28 juni 2015, 12:39
Del Campo's schermafbeelding
Del Campo Del Campo is offline
Senior MB Member
Draagt een steentje bij

Bedankt: 2.042
Is 1.609 keer bedankt in 505 posts
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fokkemaat Bekijk bericht
Met het grootste formaat kan ik anders wel mee leven

Sterker nog: ik ben dol op grote (for)maten.

Met citaat antwoorden
fokkemaat (28 juni 2015)
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:36.

Design by Vjacheslav Trushkin.
Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.